you are dead to me !

ni som känner mig vet att jag inte har ett så bra förhållande med min pappa , men för er som inte känner mig så har min pappa inte varit en del av mitt liv sen jag var ca 10år , efter att han gjort en del dumma och oförlåtliga saker så bestämde sig mina föräldrar för att skilja sig . så de gjorde det och under första året var jag hos honom varannan helg ungefär tills han flyttade till Västerås , vi bodde då i Ludvika , men han flyttade till västerås för att börja om och vi andra bodde kvar i Ludvika tills mamma träffade micke & dom flyttade ihop och gifte sig osv .
efter att vi flyttade till Västerås vi oxå för att underlätta för micke & hans barn så var jag hos min pappa någon gång ibland bara , vi hade lixom glidit ifrån varandra .
det blev mindre och mindre tid hos honom , han hörde inte av sig lika ofta och var nästan aldrig hemma när vi ringde så det bara blev som det blev . och sen träffade han den där jävla kärringen kicki som han sen gifte sig med och ville att ett s.k. kärleksbarn med ..
nu de senaste 1-2 åren har han hört av sig ungefär 1 gång var 3-4månad så det blir inte så mycket tid med honom ..
när det har varit någon speciell högtid , så som t.ex. jul, födelsedagar, farsdag osv , har jag & min syster fått varit dom som bjudit dit oss , han har inte ringt och frågat om vi vill komma eller nå sånt . han ringer heller inte till oss och frågar hur vi mår eller så . eller jo till emma ibland men inte ofta , han frågar aldrig om mig eller så , men men , jag var äldre än emma när jag började acceptera att min pappa inte vill ha med oss att göra så jag bryr mig inte lika mycket .
för någon dag sedan ringde han , jag var inte hemma och mamma jobbade , så micke svarade och Pelle (pappa) frågade efter emma , han frågade det vanliga åså .
när jag kom hem sen dagen efter kollade jag vår nummerpresentatör och såg ett nummer jag inte kände igen och frågade mamma&micke om det och dom sa jag vet inte vem det är , när vi sen satt och åt mat tillsammans alla 4 så säger emma : "pappa ringde då du va hos johan" och både jag & mamma bröt ut : "va vem då sa du :O?"
vi åt klart och sen så ringde jag till pappa för att kolla om han ville prata med mej med men då hör jag i luren : "numret du ringt är inte aktivt" eller nå sånt . jag ba : "va ? hur kan det vara så?" så jag kollade nummerpresentatören igen och skrev ner numret som ringt och kollade upp det då var det min pappa som hade ringt från det , gubbjäveln har bytt nummer och inte sagt något till oss :O
ja menar vem fan gör så mot sina barn ? säger man lixom inte till sina barn att man har bytt telefonnummer :S ?

så nu kan han betrakta sig som inte min pappa , från min sida så kan han lika gärna gå & dö eller nått !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0